Panna cotta wegańska

Podczas pobytu we Włoszech zajadaliśmy się panna cottą (tak, grzeszyłam), no ale już po wakacjach i czas omijać nabiał szerokim łukiem. Ale chęć na ten pyszny deser pozostała. Nie ma co i należy stworzyć swoją wersję alternatywną. Panna cotta wegańska z sosem truskawkowym. Zamiast kremówki – śmietana kokosowa. Aby ją uzyskać, schłodźcie puszkę mleka kokosowego w lodówce, przynajmniej przez 24 h, następnie delikatnie otwórzcie puszkę i oddzielcie płynną część od stałej, ta stała to śmietana.

Nie do końca lubię kokosowy posmak mleka kokosowego, dlatego jako dodatku użyłam mleka migdałowego oraz wanilii. Do tego pyszny sos truskawkowy. Ach wspomnienia…

 

panna-cotta

 

Składniki
Czas przygotowania: 20 minut + noc w lodówce
Ilość porcji: 4
  • 200 ml mleka migdałowe
  • 300 ml śmietany kokosowej
  • 50 g cukru waniliowego (domowego)
  • laska wanilii
  • 2 łyżeczki agaru lub żelatyny (dla nie wegan)
  • kilka łyżek wody
  • 300 g mrożonych truskawek + ewentualny miód lub cukier do posłodzenia

Przygotowanie
Panna cotta:
  1. Żelatynę lub agar zalej wodą, tak aby była zaledwie przykryta. Odstaw na bok na 10 minut, a następnie rozpuść w mikrofali lub rondlu. Nie doprowadź jej do wrzenia, bo straci właściwości żelujące.
  2. W garnuszku umieść śmietanę, mleko migdałowe, cukier oraz pestki wanilii. Całość podgrzewaj do momentu rozpuszczenia się cukru. Zdejmij garnek z ognia.
  3. Dodaj rozpuszczoną żelatynę. Całość dobrze wymieszaj, aż do połączenia się wszystkich składników.
  4. Przygotuj 4 foremki, szklaneczki, bądź filiżanki, o pojemności mniej więcej 150 ml. Gdy masa w garnku ostygnie i zacznie być już lekko zwarta, przełóż ją do foremek, przykryj folią i odstaw jeszcze na godzinę. Następnie umieść w lodówce i schłódź, najlepiej przez całą noc.
  5. Ważne jest stopniowe schładzanie masy, zapobiega to rozdzieleniu się panna cotty na warstwę tłustą i chudą.
Sos truskawkowy:
  1. Umieść zamrożone truskawki w garnku, ewentualnie dodaj do nich cukru lub miodu, całość podgrzej i zmiksuj na mus.
Przed podaniem każdą foremkę umieść na kilka sekund w miseczce z gorącą wodą, poluzuj brzegi i wyłóż na talerz.
  1. Polej sosem i szamaj.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dziewięć + = 12

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>