Budyń jaglany

Naszła mnie chęć na budyń, taki domowy i prawdziwy. Gotowałam już klasyczny budyń do Napoleonki na mleku sojowym i wyszedł bosko. Teraz postanowiłam trochę go „dozdrowić”. Znalazłam kilka przepisów na budyń z kaszy jaglanej i długo nie czekając, wzięłam się do gotowania. Skorzystałam z płatków jaglanych, mają o wiele delikatniejszą strukturę, a po zmiksowaniu z mlekiem, są niewyczuwalne. Odrzuciłam z przepisu na klasyczny budyń jajka, mleko zastąpiłam mlekiem sojowym (niesłodzonym). Dodałam odrobinę mąki ziemniaczanej, z obawy o konsystencję budyniu, ale można poeksperymentować i bez :).

Sama kasza jaglana opisywana jest jako kulinarno-zdrowotny cud. Odkwasza organizm, nie uczula, jest bezglutenowa i lekko strawna, ma całe mnóstwo składników makro i mikro, witamin z grupy B, mało skrobi i sporą ilość łatwo przyswajalnego białka. A do tego jest smaczna, to dlaczego by jej nie wprowadzić do kuchni na stałe?

budyń jaglany

Składniki
Czas przygotowania: 15 minut
Ilość porcji: 2 duże
  • 500 ml mleka sojowego
  • 5 czubatych łyżek płatków jaglanych
  • 3 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki cukru/miodu
  • laska wanilii

Przygotowanie
  1. Odlej pół szklanki mleka.
  2. W rondlu umieścić pozostałe mleko, płatki jaglane, cukier i ziarenka z laski wanilii.
  3. Całość zagotuj.
  4. Po kilku minutach za pomocą blendera zmiksuj zawartość garnka.
  5. Do odstawionego mleka dodaj mąkę ziemniaczaną i całość dobrze wymieszaj.
  6. Wlej powoli mleko z mąką do gotującej się zawartości garnka, cały czas mieszając.
  7. Mieszając pogotuj chwilę, aż uzyskasz odpowiednią konsystencję budyniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


× 9 = osiemnaście

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>